lördag 30 mars 2013

...och så plötsligt stod hon där!


Kom precis ut efter att ha varit inne på Starbucks på Rue de la Pépinière. Jag hade lite bråttom och gick med snabba steg mod tunnelbanenedgången utanför järnvägsstationen Saint-Lazare. Plötsligt fick jag syn på denna tjej, klädd i en knallrosa outfit som stod mitt i folkvimmlet. Självklart var jag snabb med kameran. Det är just tack vare situationer som denna som jag älskar Paris. Som gatufotograf är stan som en ständigt puttrande gryta av intressanta och roliga människor i fantastiska miljöer. En oändlig buffe av personer/situationer som måste förevigas. Stockholm däremot, är precis raka motsatsen. En stad lika steril som en operationssal på ett modernt sjukhus. Det är därför jag slutade med gatufoto där för många år sedan. Jag känner ingen insperation i Stockholm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar